fredag 27. august 2010

Rolling Stones kveld - 20 beste låter!


Hvor skal man egentlig begynne? Utgangspunktet er uansett guttekveld med Rolling Stones som tema. Et fantastisk band med en fantastisk låtkatalog, som følgelig krever en erfaren og fintfølende hånd til å plukke ut de 20 aller beste låtene.

Konserten sommeren 1991 på Ullevål stadion fremstår fortsatt kyrstallklart, der Erik K. og jeg står på andre rad - med Keith Richards 2 meter foran oss! Han gyver løs på "Start me up". Sjelsettende opplevelse som huskes resten av livet!

Jeg ble Stones fan på slutten av 80-tallet, har lest masse og fulgt med på bandet siden den tid, og føler meg derfor kvalifisert til å sette opp listen. Den er som følger (med albumreferanse);

  1. Gmme Shelter, Let It Bleed
  2. Jumping Jack Flash, Hot Rocks (studioversjon)
  3. Shine A Light, Exile On Main St.
  4. Doo Doo Doo Doo Heartbreaker, Goats Head Soup
  5. Sympathy For The Devil, Beggars Banquet
  6. One Hit, Dirty Work
  7. Winter, Goats Head Soup
  8. You Can't Always Get What You Want, Let It Bleed
  9. Hand of Fate, Black & Blue
  10. Beast Of Burden, Some Girls
  11. Sway, Sticky Fingers
  12. Can You Hear Me Knocking?, Sticky Fingers
  13. Honkey Tonk Women, Hot Rocks (studioversjon)
  14. Let It Loose, Exile On Main St.
  15. Brown Sugar, Sticky Fingers
  16. Play With Fire, Out Of Our Heads
  17. Monkey Man, Let It Bleed
  18. Paint It Black, Hot Rocks
  19. Heart Of Stone, Hot Rocks
  20. Start Me Up, Tattoo You
Antar at det er flere meninger om dette og noen savner sikkert f.eks. Tumbeling Dice, Angie, Ruby Tuesday, Memory Motel, Rocks Off, Salt Of The Earth, Midnight Rambler, Sweet Virginia, Comming Down Again og Far Away Eyes. Men jeg mener ingen av de kommer inn på top 20!
Problemet med en slik liste er åpenbart ikke å velge 20 låter. Problemet er hva du skal velge bort.

Du er likevel velkommen til å kommentere lista - dersom du har sterke følelser for dette bandet!

3 kommentarer:

  1. Følelser -det har jeg og listen er bedre enn jeg kan. Det var en kanon sammenkomst, og venvittig god mat....som vanlig. Kan dette du Trond. Gleder meg til neste gang - på Jessheim neste gang.

    SvarSlett
  2. Tusen takk Øyvind. Veldig hyggelige kommentarer dette! Jeg ser frem til neste sammenkomst på Jessheim.

    SvarSlett